آموزش آشپزی نوجوان | پوره‌ی سیب‌زمینی و هویج
  • کد مطالب: ۱۹۴۵۴۷
  • /
  • ۰۹ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱

آموزش آشپزی نوجوان | پوره‌ی سیب‌زمینی و هویج

یکی از غذاهایی که به‌راحتی درست می‌شود پوره‌ی سیب‌زمینی و هویج است. مخلوط رنگ هویج را با سیب‌زمینی تصور کنید! به قول قدیمی‌ها، چه خوش‌رنگ‌ولعاب! تازه فقط رنگش که خوب نیست، کلی هم خاصیت دارد.

مرجان اسماعیلی - یکی از غذاهایی که به‌راحتی درست می‌شود پوره‌ی سیب‌زمینی و هویج است. مخلوط رنگ هویج را با سیب‌زمینی تصور کنید! به قول قدیمی‌ها، چه خوش‌رنگ‌ولعاب! تازه فقط رنگش که خوب نیست، کلی هم خاصیت دارد.

هویج برای چشم، پوست و مو مفید است و سبب سم‌زدایی از بدن می‌شود. سیب‌زمینی هم ویتامین‌های مختلفی دارد که برای سلامت بدن لازمند. پس برویم طرز پخت این غذا را یاد بگیریم.

سیب‌زمینی را پوست می‌گیریم و آن را به چند تکه تقسیم می‌کنیم. هویج را هم چند تکه می‌کنیم. اگر لازم است، پوست هویج را هم می‌گیریم. مواد را داخل قابلمه می‌ریزیم و یک لیوان سرخالی آب اضافه می‌کنیم.

حواستان باشد آب زیاد نریزید که به جای پوره، سوپ از آب درنیاید! مواد را روی گاز می‌گذاریم و بعد از ۱۵ دقیقه، آن‌ها را با چنگال چک می‌کنیم. اگر نرم شده بود، مواد آماده هستند.

هویج و سیب‌زمینی پخته را در ظرف می‌ریزیم و با گوشت‌کوب یا قاشق بزرگ خوب له می‌کنیم. بعد کره را به این مخلوط اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. به دلیل اینکه مواد داغ هستند، کره زود آب می‌شود.

به مقدار لازم، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. حالا طعم کره و نمک و فلفل حسابی مخلوط شده است و غذای خوش‌مزه‌ی ما آماده‌ی خوردن است.

 

چی لازم داریم؟

هویج 
متوسط یک عدد

سیب‌زمینی 
متوسط یک عدد

کره
به مقدار دلخواه

نمک و فلفل
به مقدار لازم

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.